Thoren Business School stärker samarbetet med Forza of Sweden

Thoren Business School utvecklar framtidens stjärnor inom business. För att ytterligare stärka affärsgymnasiets koncept kliver nu Forza of Sweden in ett unikt samarbete för att spetsa till utbildningarna.
– Vi har sedan tidigare prövat detta koncept med fantastiskt resultat och vet att deras metod fungerar, säger Håkan Wallengren, gymnasiechef, ThorenGruppen AB.

Skolor som vill ligga i framkant behöver vara duktiga på entreprenörskap. Men det kan vara en utmaning att få in det i klassrummet.

Thoren Business School har ända sedan starten 2006 i samverkan med företag och samhälle utvecklat tusentals gymnasielever att bli starka personer med ledarskapsförmågor och framtida entreprenörer. Det har bland annat resulterat i tre raka SM-guld i Ung Företagsamhet under titeln ”Årets Säljare” där samtliga studerat eller har en gymnasiebakgrund från Thoren Business School.

Genom samarbetet med Forza of Sweden som komplement under ett antal kurser stärks nu utbildningen ytterligare, bland annat genom att ge eleverna ett upplevelsebaserat lärande där kunskap kombineras med övningar. Vidare får eleverna bättre kommunikationsförmåga och kan arbeta effektivare i team samt en djupare självkännedom, förhöjd självkänsla och därmed ökat självförtroende.

– Genom den här satsningen vill vi skapa större förutsättningar för våra elever att vara rejält rustade efter sin gymnasieutbildning och att vi redan nu till våra redan nu starka utbildningar kan addera in ytterligare spetskvaliteter vet vi kommer att bli ett lyft våra såväl personal som elever, säger Håkan Wallengren.

Samarbetet mellan Forza of Sweden och Thoren Business School finns sedan tidigare i Helsingborg.

Nu utökas det till ytterligare tre skolor; Linköping, Sundsvall och Umeå.

– Vi iscensätter detta redan till hösten 2017 och förhoppningsvis kan det komma att utökas ytterligare i framtiden, säger Wallengren.